maandag 2 februari 2015

Ronald Mc Donald Hoeve

 Het Ronald Mc Donald Kinderfonds kennen de meeste mensen van de Huizen
bij diverse ziekenhuizen door heel Nederland,
waar ouders kunnen overnachten als hun kinderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
De Huizen bieden de ouders op deze momenten een thuis ver weg van huis.



Iets minder bekend zijn de vakantie accommodaties van het Fonds.
Een van die vakantielocaties zit in Beetsterzwaag.
Dit is een plek waar gezinnen met een kind/kinderen met een handicap
zorgeloos vakantie kunnen vieren.




Het Kinderfonds is financieel afhankelijk van donateurs en financiële
bijdragen van bedrijven en particulieren.

Nu heeft Rigtje Snoek-Zwart, vrijwilligster voor deze Hoeve een actie bedacht. 

Het Kinderfonds konijn lijkt erg op mijn Snuf konijn 
en samen met haar moeder heeft ze meer dan 10 konijnen gehaakt 
die vervolgens landelijk geveild zijn.


Het geld wat opgebracht werd is geheel ten behoeve van de Hoeve.

Zijn ze niet prachtig geworden!


De konijnen hebben een geweldig totaal bedrag van €1650,- opgebracht!

Er was zelfs een konijn speciaal naar mij vernoemd :-)
Konijn Herriët heeft €60,- opgebracht!


Epke Zonderland is ambassadeur van de Hoeve en natuurlijk was er ook een 
konijn Epke met handtekening.
Dit konijn heeft het mooie bedrag van €185,- opgebracht!


Deze konijnen (Jumboos) zijn speciaal gemaakt voor een ambtsjubileum van twee
franchisenemers die 12,5 jaar in dienst waren 
en hebben samen maar liefst €750,- opgebracht!

Wie had ooit kunnen denken dat deze actie zo goed zou uitpakken!
Zoveel geld dat deze konijnen hebben opgebracht 
en allemaal voor de Ronald Mc Donald Hoeve die zo goed werk leveren 
om ouders en kinderen een geweldige vakantie te bezorgen.

Ik ben heel blij dat ik hier een kleine bijdrage aan heb kunnen leveren.
Rigtje bedankt voor dit geweldige initiatief!


Herriet

20 opmerkingen:

  1. Wat een mooi initiatief! En wat zien ze er allemaal super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke actie. ik haak voor de Stichting Een glimlach doet wonderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke actie en wat zijn de konijntjes super mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SUPER!!!
    Wat een geweldige leuke actie...prachtige konijnen...Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig :-) Geen woorden voor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een super actie zeg! lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend fijn, positief blogbericht! En wat een fantastische actie! Dat er maar veel konijnen mogen volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige actie met een geweldig resultaat. Extra leuk dat alle bijzondere variaties op Snuf het konijn zoveel geld hebben opgebracht. Daar ga jij vast ook een beetje van glimmen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat ze voor deze prachtige actie jouw patroon van Snuf uitkozen, een hele eer lijkt me en tegelijkertijd iets om trots op te zijn! Ze brachten veel centjes op voor het goede doel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Jet, dat jouw 'Snuffen' hebben kunnen bijdragen voor zo'n goed initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe mijn fooiengeld in het ronald mc donald potje. Aangezien ik bij de mac werk kan ik dat zo elke dag doen na mijn dienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dat is echt een supermooi initiatief. En wat een goed bedrag is er bij elkaar verzameld voor het goede doel! Petje af.
    Groetjes,

    Miriam
    www.tbezigebijtje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend mooi initiatief. En de knuffels zijn super.
    Groetjes,

    Sonja
    www.sonjashaakboet.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees het met plezier!

Liefs Herriët